Pilates træning er fantastisk til mange forskellige formål. Generelt er det godt for alle, der ønsker velvære, fokuseringsevne og en større centrering af krop og sind. Pilates er ligeledes yderst brugbar inden for forebyggelse af skader samt lindring af rygproblemer.

Pilates træning giver dig lange, smidige og udholdende muskler, samtidig med at den forbedrer din holdning og balanceevne. Det er blot vigtigt, at du sætter dig grundigt ind i de forskellige teknikker ved pilates, før du begynder. Det er nemlig meget vigtigt, at øvelserne udføres helt korrekt! Du bør sætte dig ind i områder som bækkenvip, korrekt vejrtrækning og hvordan maven skal suges ind.

Pilates er ikke konditionstræning, så du får ikke pulsen op. Men dels former det kroppen, så du får lange, stærke og smidige muskler; dels får du lettere ved at røre dig i det daglige.

Fordele ved pilates træning:
Pilates styrker både små og store muskler.
Pilates træner hele kroppen.
Pilates beskytter mod overbelastning af musklerne i de andre sportsgrene, der dyrkes.
Pilates giver en sund modvægt til uhensigstmæssige arbejdsstillinger.
Pilates giver en bedre balance mellem krop og sind.
Pilates bruges til genoptræning efter skader eller operation.
Pilates er meget skånsom, så kan dyrkes af alle.
Pilates giver en flottere kropsholdning.

Vi behøver vel ikke at sige det, men alt vores pilates udstyr er selvfølgelig i absolut topkvalitet!

"Efter første gang mærker du en forskel, efter ti gange kan du se en forskel, og efter 30 gange har du fået en ny krop." Sådan lover skaberen af pilates træning, Joseph H. Pilates.

Rigtig god træning...

Pilates